Dersin Adı | Tipografik Tasarım I |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
VCD 203 | Güz | 2 | 2 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Tipografik tasarımın temelleri; tipografi üzerine tarihi araştırmalar; Tipografik terminoloji |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders öğrencilerin harf ve harf biçimlerinin tarihsel evrimini öğrenmelerine olanak sağlar. Kurallarla, yazı karakterlerinin sınıflandırmalarıyla, harfin yapısal özellikleriyle, yazı karakteri aileleriyle ve tipografik uygulamalarla ilgilidir. Sunumlar, stüdyo eleştirileri ve sınıf tartışmaları, öğrencinin tipografik beceriler, teknikler ve uygulamalar hakkında yazma ve konuşma için bir kelime haznesi ve eleştirel bir çerçeve geliştirmesine yardım eder. Bu derste öğrenciler, projeleri analiz ederek kavramsal, analitik ve pratik beceriler geliştirirler. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Tipografik Tasarım I Dersine Giriş. Proje I: Kompozisyon ve Hareketli Çalışmalar | Yok |
2 | Proje I’ e devam | Gerekli tüm araç gereçler sınıfa getirilmeli, eskiz defter dahil. |
3 | Proje I’e devam. Proje II: Harf, Başlık, ve Metin: Sayfa Düzenlemesi Varyasyonları | Gerekli tüm araç gereçler sınıfa getirilmeli, eskiz defter dahil. |
4 | Proje II’ ye devam | Gerekli tüm araç gereçler sınıfa getirilmeli, eskiz defter dahil. |
5 | Proje II’ ye devam | Gerekli tüm araç gereçler sınıfa getirilmeli, eskiz defter dahil. |
6 | Proje I ve Proje II’nin Teslimi. Proje I and II ile ilgili Stüdyo Kritiği. Proje III. Metin Bloklama. Seminer: Harfin Yapısal Özellikleri ve Bloklama | Gerekli tüm araç gereçler sınıfa getirilmeli, eskiz defter dahil. |
7 | Proje III’ e devam | Gerekli tüm araç gereçler sınıfa getirilmeli, eskiz defter dahil. |
8 | Proje III’ü Teslim. Proje IV: Metin-Fotoğraf Birlikteliği | Gerekli tüm araç gereçler sınıfa getirilmeli, eskiz defter dahil. |
9 | Proje IV’ e devam | Gerekli tüm araç gereçler sınıfa getirilmeli, eskiz defter dahil. |
10 | Proje IV’ e devam | Gerekli tüm araç gereçler sınıfa getirilmeli, eskiz defter dahil. |
11 | Proje IV’ü Teslim. Proje V: Type Specimen, Afiş. Seminer: Yazı Karakterlerinin Sınıflandırılması | Gerekli tüm araç gereçler sınıfa getirilmeli, eskiz defter dahil. |
12 | Proje V’ e devam | Gerekli tüm araç gereçler sınıfa getirilmeli, eskiz defter dahil. |
13 | Proje V’ e devam | Gerekli tüm araç gereçler sınıfa getirilmeli, eskiz defter dahil. |
14 | Proje V’ e devam | Gerekli tüm araç gereçler sınıfa getirilmeli, eskiz defter dahil. |
15 | Proje V’ I Teslim | Sunum için hazırlanma. |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Ders süresince öğretim görevlisi tarafından bildirilecetir. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Ambrose, G., Harris, P. (2011). Tipografinin Temelleri.İstanbul: Literatür Yayınları. ISBN: 978-975-04-0621-8 Ambrose, G., Harris, P. (2011). The Fundamentals of Typography. Ava Publishing. ISBN: 9782940411764 Craig, J. (1990). Basic Typography: A Design Manual, New York: Watson-Guptill Publications. ISBN-10: 0823004511 Craig, J. (1992). Designing with Type: A Basic Course in Typography. New York: Watson-Guptill Publications. ISBN-13: 978-0823013050 Carter, R., Day, B., Meggs, P. B. (2012). Typographic Design: Form and Communication. New Jersey: John Wiley & Sons. ISBN-13: 978-0470648216 Hill, W. (2010). The complete Typographer: A foundation Course for Graphic Designers Working with Type.London: Thames & Hudson. ISBN: 978-0-500-28894-8 Sarıkavak, N. K. (2009). Çağdaş Tipografinin Temelleri.Ankara: Seçkin Yayıncılık. ISBN: 975-347-772-4 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 10 |
Proje | 5 | 80 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | ||
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 11 | |
Proje | 5 | 9 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | |||
Toplam | 120 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Fiziksel ve dijital mecralarda, temel tasarım prensiplerini uygulayarak görsel anlatılar ve mesajlar kurgular. | X | ||||
2 | Çeşitli tasarım metodlarını kullanarak karmaşık problemleri çözer. | X | ||||
3 | Yaratıcı yönetmenlik/sanat yönetmenliği yapar. | X | ||||
4 | Görsel İletişim Tasarımı alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | X | ||||
5 | Estetik ve etkili tasarım çözümlerini geliştirmekte sosyal ve etik farkındalık içerisinde davranır, bireysel ve kolektif düzeyde sorumluluk alır. | X | ||||
6 | Görsel İletişim Tasarımı alanında dünyada ve Türkiye’deki gelişmeleri yakından inceleyerek bunları yorumlar ve değerlendirebilir. | X | ||||
7 | Durağan ve hareketli görüntüleri üretmek/düzenlemek konusunda ileri düzeyde bilgi ve deneyime sahip olur. | |||||
8 | İlgili yazılım, mecra ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X | ||||
9 | Eleştirel düşünme ve bu düşünme şeklini tasarım çalışmalarına aktarma becerilerini edinir. | X | ||||
10 | Alanında kendi kendini sürekli yenileme ve eğitme inisiyatifini üstlenir, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest